Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde Gelişim Psikolojisi alanında doktora programına başlamıştır. Doktora çalışmaları kapsamında çocukların saldırganlık ve kurallara karşı gelme gibi dışavurum davranış problemleri ile ilgili araştırmalar yapmaya devam etmektedir. Diğer araştırma konuları arasında; çocuklarda mizaç özellikleri, bağlanma, ebeveyn duyarlığı ve davranışları yer almaktadır. Akademik çalışmalarını ulusal ve uluslararası birçok Psikoloji Kongresinde sunarak bilime katkı sağlamaktadır.
Akademik çalışmaları çerçevesinde, Türkiye örnekleminde yürütülen, anne ve babaların ebeveynlik inanışları ve davranışları ile çocuk ve ergenlerin sosyo-duygusal gelişiminin incelendiği bir TÜBİTAK projesinde araştırmacı olarak görev almaktadır.
Oyun Terapileri Derneği tarafından verilen, Uzm. Psi. Dan. Filiz Çetin danışmanlığında 24 saatlik Çocuk Merkezli Oyun Yaklaşımı Eğitimini tamamlamış olup, 6 ay boyunca süpervizyon sürecine devam ederek çocuklarla çalışma yeterliliğini belgelendirmiştir. Yine Uzm. Psi. Dan. Filiz Çetin danışmanlığında 20 saat Filial Yaklaşımı eğitimini tamamlamış, 6 ay süren süpervizyon çalışmaları sonucunda uluslararası geçerliliği olan sertifikasını almıştır. Theraplay® Derneği tarafından verilen 40 saatlik Bireysel Theraplay® ve Grup Theraplay® eğitimlerini ve süpervizyonlarını tamamlayarak Temel Theraplay Uygulayıcısı sertifikasını almıştır. İstanbul Arka Bahçe Psikolojik Danışmanlık Merkezi tarafından verilen 20 saatlik Sanat Temelli Uygulamalar eğitimini almıştır. Attachment Parenting International (API) kuruluşunun verdiği Kalpten Bağlı Uzman Ebeveyn Eğitimini ve süpervizyon süreci kapsamındaki staj çalışmalarını tamamlamış, uzman ebeveyn eğitmeni sertifikasını almıştır.
Çocuklarla yapılan çalışmalarda aktif olarak; 0–13 yaş aralığındaki çocuklar ve aileleriyle Oyun Temelli Uygulamalar, Filial Yaklaşım, Theraplay® ve Sanat Temelli Uygulamalar yürütmektedir. Bebek bekleyen ailelere yönelik Kalpten Bağlı Ebeveynlik Programı kapsamında bağlanma temelli ebeveynlik atölyeleri düzenlemektedir. Aynı zamanda, okul öncesi kurumlara yönelik kurum içi Bağlanma Temelli Öğretmen Eğitimi Programını vermektedir. Okullarda ve çocuklarla yürütülen gelişimsel destek süreçlerinde Grup Theraplay® uygulamalarını sürdürmektedir.
Randevu talebi için lütfen
bizimle iletişime geçin.
Yayınlar
Durmus, R., Kazak-Berument, S.,
Şahin-Acar, B., Doğan, A. & Tahiroğlu, D. (2023). Parenting profiles, child
externalizing behaviors, and the role of temperament as a moderator: a nationally representative study. (Oral
Presentation), European Conference on Developmental Psychology (ECDP) 2023, 28
August-1 September 2023, Turku, Finland.
Durmus, R., Kazak
Berument, S., Şahin-Acar, B., Doğan, A. & Tahiroğlu, D. (2022). Covid-19
Sürecinde Annelerin Psikolojik Sağlığı, Günlük Zorluklar ve Kardeş Çatışmasının
Çocuğun Saldırganlık Davranışları Üzerindeki Etkileri: Mizacın Düzenleyici
Rolü. (Poster Sunumu), 21. Ulusal Psikoloji Kongresi, 13-16 Ekim 2022.
Durmus, R., Kazak
Berument, S., Şahin-Acar, B., Doğan, A. & Tahiroğlu, D. (2021). The effect
of Covid-19 experience of children on externalizing behaviors: A moderated
moderation model of temperament and perceived parenting. (Poster Presentation),
SRCD 2021 Virtual Biennial Meeting, 7-9 Nisan 2021.
Ertekin, Z., Bayram-Gülaçtı,
H., Gölcük, M., Memişoğlu Sanlı, A., Akkaya, S., Durmuş, R., Şahin-Acar, B.,
Doğan, A., Tahiroğlu, D. & Berument, S. K. (2023). Prospective associations
between parenting practices, temperament, and sibling conflict during COVID-19.
Flash Talk Presentation at the Biennial Meeting of Society for Research in
Child Development (SRCD) on March 23-25, Salt Lake City, USA.
Ertekin, Z., Bayram-Gülaçtı, H.,
Gölcük, M., Memişoğlu Sanlı, A., Akkaya, S., Durmuş, R., Şahin-Acar, B., Doğan,
A., Tahiroğlu, D. & Berument, S. K. (2022). Covid-19 Sırasında Ebeveynlik
Uygulamaları, Mizaç ve Kardeş Çatışması Arasındaki İlişkiler. Individual
Presentation at the 21th National Psychology Congress, 13-16 October November,
İstanbul. Turkey.
Kazak Berument, S., S.,
Şahin-Acar, B., Doğan, A., Tahiroğlu, D., & Durmuş, R. (2022). COVID-19
Deneyimleri: Çocuk ve Ergenler Tarafından Algılanan Ebeveyn Davranışları ve
Dışavurum Problemlerinin Pandemi Öncesi ile Karşılaştırılması. (Sözlü Sunum),
3. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, pp.14, 8-9 Eylül, İstanbul, Türkiye.