Y A Ş A M B O Y U
Yaşam Boyu Psikoloji Logo

Biz Kimiz?

Yaşam Boyu Psikoloji Enstitüsü; toplum, aile ve bireylerin ruh sağlığı alanıyla yakından ilişkili konularda eğitilmesi, ruh sağlığının iyileştirilmesi ve güçlendirilmesi amacıyla kurulmuştur. Merkezimizde uluslararası akredite terapi sertifikalarına sahip uzmanlar; çocuk, ergen ve yetişkinler için bireysel terapi ve çift terapisi seansları sunmaktadır. Ayrıca, alan uzmanlarına ve kurumlara psikoloji disiplini çerçevesinde danışmanlık hizmeti verilmekte ve çeşitli eğitim programları düzenlenmektedir.

İletişim Bilgileri

Remzi Oğuz Arık Mahallesi Atatürk Bulvarı No:219 Bulvar Apartmanı Daire:9 Çankaya-Ankara

0501 347 20 24

info@yasamboyu.com.tr

Dr. Emir Tufan Çaykuş

Dr. Emir Tufan Çaykuş

Dr. Emir Tufan Çaykuş, lisans ve yüksek lisans eğitimini Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’nde tamamlayarak “Uzman” unvanı almaya hak kazanmıştır. Ardından Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Anabilim Dalında Doktora programını başarıyla tamamlayarak “Doktor” unvanını almıştır. Dr. Çaykuş; çalışma hayatına Ankara ilinde kurucusu olduğu Yaşam Boyu Psikoloji Enstitüsün’de devam etmektedir. Ayrıca ODTU KKK üniversitesinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında Öğretim Görevlisi olarak

“Practicum in Career Counseling”, “Community Work” ve “Field Practice in Individual Counseling” uzmanlık alan derslerini yönetmektedir.

 

Çalışma hayatı süresince kişisel gelişimine devam eden Dr. Emir Tufan Çaykuş; alanıyla ilgili kongreler, seminerler ve atölye çalışmaları gibi akademik etkinliklere katılım göstermektedir.


Randevu talebi için lütfen bizimle iletişime geçin.


Akademik Yayınlar: 

A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:

A1. Körük, S., Salimoğlu, B. K., & Çaykuş, T. (2018). The Analysis of Hairdressing Profession in terms of Various Social Variables, International Journal of Eurasia Social Sciences, Vol: 9, Issue: 31, pp. (579- 621).

A2. Çaykuş E.T., & Eryılmaz A. (2020). Beliren Yetişkinlerin Pozitif Psikoterapi Yapıları ile Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Eurasian Journal of Researches in Social and Economics (EJRSE). 7 (5), 319-331.

A3. Çaykuş E.T., & Mutlu Çaykuş T. (2020). COVID-19 Pandemi Sürecinde Çocukların Psikolojik Dayanıklılığını Güçlendirme Yolları: Ailelere, Öğretmenlere ve Ruh Sağlığı Uzmanlarına Öneriler. Eurasian Journal of Researches in Social and Economics (EJRSE). 7 (5), 95-113.

A4. Çaykuş E.T., & Mutlu Çaykuş T. (Basımda). Ruh Sağlığı Alanında Teknoloji Kullanımı. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi.

A5. Owen, F. K., Dost, M. T., & Çaykuş, E. T. (2022). Psikolojik Sağlamlık ile Mesleğe İlişkin Kişisel Eğilim Arasındaki İlişkide Öznel İyi Oluşun Aracı Rolü. Milli Eğitim Dergisi, 51(236), 3275-3298.

A6. Owen, F. K., Dost, M. T., & Çaykuş, E. T. (2023). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Doktora Programı Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (58), 2641-2662.

B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler:

B1. Arslan S., & Çaykuş T. (2013). Researching The Educational Movie in terms of Counseling Psychology / Teacher Educating, V. International Congress of Educational Research “Peace, Memory & Education Research”, Çanakkale.

B2. Arslan, S., & Çaykuş, E. T. (2015). Drama ve Oyunlaştırılmış Kısa Filmler Aracılığıyla Öğrenci Kişilik Hizmetleri Kavramlarının Araştırılması. 25. İzmir Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Nisan 2-5, 2015. İzmir, Türkiye.

B3. Mutlu, T. & Çaykuş, E.T. (2017). An Investigation of Young Adults’ Perceptions Regarding the Occupation and Work Life in the Context of Gender Role through Metaphor Analysis, International Multidisciplinary Studies Congress (IMSC), December 25- 26, 2017. Akdeniz University, Antalya, Turkey.

B4. Mutlu, T. & Çaykuş, E.T. (2017). The Career Counseling Competencies that Counselor Trainees Have and Want to Have, International Multidisciplinary Studies Congress (IMSC), December 25- 26, 2017. Akdeniz University, Antalya, Turkey.

B5. Çaykuş, E.T. & Eryılmaz A. (2017). Beliren Yetişkinlerin Pozitif Psikoterapi Yapıları İle Kısa Semptom Belirtileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. II. INES Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, 18-21 Ekim 2017- Alanya/Antalya.

B6. Aypay, A., & Çaykuş, E.T. (2018). İlkokul, Ortaokul ve Lise Öğrencilerinde Okul Çağrışımları ve Okula Yönelik Tutumlar Üzerine Bir Nitel çalışma. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nisan 27- 30, 2018. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir, Türkiye.

B7. Aypay, A., & Çaykuş, E.T. (2018). Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Okulun Gerekliliği. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nisan 27- 30, 2018. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir, Türkiye.

B8. Mutlu, T., Çaykuş, E.T. & Oğur, D. (2018). Kariyer Seçimi ve Akademik Başarıda Bağlamsal Faktörler: Kız Olmak, Düşük Sosyo - Ekonomik Düzeye ve Farklı Kültürel Geçmişe Sahip Olmak FTMM Alanlarında Var Olmak İçin Engel Midir?. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nisan 27- 30, 2018. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir, Türkiye.

B9. Mutlu, T., Çaykuş, E.T. & Oğur, D. (2018). Ergenlerin Akran İlişkileri ile Öznel İyi Oluşları Arasındaki İlişkide Duygu Düzenleme Güçlüklerinin Aracı Rolü. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nisan 27- 30, 2018. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir, Türkiye.

C.Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler:

C2. Yazılan uluslararası kitaplardaki bölümler:

C2.1. Çaykuş E.T. (2021). Psikoloji Ekollerine Göre Ruh Sağlığı. Aypay A. & Durmuş, E. (Ed.) içinde, Okulda Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel.

C2.2. Çaykuş E.T. (2020). Yetişkinlik Dönemi Kariyer Gelişim Müdahaleleri. Siyez D.M., & Mutlu Çaykuş T. (Ed.) içinde, Yaşam Boyu Kariyer Gelişimi. Ankara: Pegem Akademi.

D.Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:

D1. Arslan, S., & Çaykuş, E. T. (2015). Drama ve Oyunlaştırılmış Kısa Filmler Aracılığıyla Öğrenci Kişilik Hizmetleri Kavramlarının Araştırılması. Yaratıcı Drama Dergisi, 10(2), 155-164.

İlgi Alanları

Anksiyete (Kaygı) Bozuklukları
Baş Ağrıları/Migren
Depresif Bozukluk
Travma Sonrası Stres Bozukluğu
Vajinismus
Performans Kaygısı
Anoreksiya/Bulimia Nervoza
Özgül Fobi

Kuramsal Yönelimleri

EMDR Terapi
Bilişsel Davranışçı Terapi
Gestalt Terapi
Kısa Süreli Çözüm Odaklı Terapi
Pozitif Psikoterapi
Sanat Terapi