“Practicum in Career Counseling”, “Community Work” ve “Field Practice in
Individual Counseling” uzmanlık alan derslerini yönetmektedir.
Çalışma hayatı süresince kişisel gelişimine devam eden Dr.
Emir Tufan Çaykuş; alanıyla ilgili kongreler, seminerler ve atölye çalışmaları
gibi akademik etkinliklere katılım göstermektedir.
A. Uluslararası hakemli dergilerde
yayımlanan makaleler:
A1. Körük, S., Salimoğlu, B. K., & Çaykuş, T. (2018). The Analysis of
Hairdressing Profession in terms of Various Social Variables, International
Journal of Eurasia Social Sciences, Vol: 9, Issue: 31, pp. (579- 621).
A2. Çaykuş E.T., & Eryılmaz A. (2020). Beliren Yetişkinlerin Pozitif
Psikoterapi Yapıları ile Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi.
Eurasian Journal of Researches in Social and Economics (EJRSE). 7 (5), 319-331.
A3. Çaykuş E.T., & Mutlu Çaykuş T. (2020). COVID-19 Pandemi Sürecinde
Çocukların Psikolojik Dayanıklılığını Güçlendirme Yolları: Ailelere,
Öğretmenlere ve Ruh Sağlığı Uzmanlarına Öneriler. Eurasian Journal of
Researches in Social and Economics (EJRSE). 7 (5), 95-113.
A4. Çaykuş E.T., & Mutlu Çaykuş T. (Basımda). Ruh Sağlığı Alanında
Teknoloji Kullanımı. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi.
A5. Owen, F. K., Dost, M. T., & Çaykuş, E. T. (2022). Psikolojik
Sağlamlık ile Mesleğe İlişkin Kişisel Eğilim Arasındaki İlişkide Öznel İyi
Oluşun Aracı Rolü. Milli Eğitim Dergisi, 51(236), 3275-3298.
A6. Owen, F. K., Dost, M. T., & Çaykuş, E. T. (2023). Psikolojik
Danışma ve Rehberlik Doktora Programı Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin
Görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (58),
2641-2662.
B.
Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında
(proceedings) basılan bildiriler:
B1. Arslan S., & Çaykuş T. (2013). Researching The Educational Movie
in terms of Counseling Psychology / Teacher Educating, V. International
Congress of Educational Research “Peace, Memory & Education Research”,
Çanakkale.
B2. Arslan, S., & Çaykuş, E. T. (2015). Drama ve Oyunlaştırılmış Kısa
Filmler Aracılığıyla Öğrenci Kişilik Hizmetleri Kavramlarının Araştırılması.
25. İzmir Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Nisan 2-5, 2015.
İzmir, Türkiye.
B3. Mutlu, T. & Çaykuş, E.T. (2017). An Investigation of Young
Adults’ Perceptions Regarding the Occupation and Work Life in the Context of
Gender Role through Metaphor Analysis, International Multidisciplinary Studies
Congress (IMSC), December 25- 26, 2017. Akdeniz University, Antalya, Turkey.
B4. Mutlu, T. & Çaykuş, E.T. (2017). The Career Counseling
Competencies that Counselor Trainees Have and Want to Have, International
Multidisciplinary Studies Congress (IMSC), December 25- 26, 2017. Akdeniz
University, Antalya, Turkey.
B5. Çaykuş, E.T. & Eryılmaz A. (2017). Beliren Yetişkinlerin Pozitif
Psikoterapi Yapıları İle Kısa Semptom Belirtileri Arasındaki İlişkilerin
İncelenmesi. II. INES Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, 18-21 Ekim
2017- Alanya/Antalya.
B6. Aypay, A., & Çaykuş, E.T. (2018). İlkokul, Ortaokul ve Lise
Öğrencilerinde Okul Çağrışımları ve Okula Yönelik Tutumlar Üzerine Bir Nitel
çalışma. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nisan 27- 30, 2018.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir, Türkiye.
B7. Aypay, A., & Çaykuş, E.T. (2018). Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin
Bakış Açısıyla Okulun Gerekliliği. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları
Kongresi, Nisan 27- 30, 2018. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir,
Türkiye.
B8. Mutlu, T., Çaykuş, E.T. & Oğur, D. (2018). Kariyer Seçimi ve
Akademik Başarıda Bağlamsal Faktörler: Kız Olmak, Düşük Sosyo - Ekonomik Düzeye
ve Farklı Kültürel Geçmişe Sahip Olmak FTMM Alanlarında Var Olmak İçin Engel
Midir?. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nisan 27- 30, 2018.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir, Türkiye.
B9. Mutlu, T., Çaykuş, E.T. & Oğur, D. (2018). Ergenlerin Akran
İlişkileri ile Öznel İyi Oluşları Arasındaki İlişkide Duygu Düzenleme
Güçlüklerinin Aracı Rolü. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nisan
27- 30, 2018. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir, Türkiye.
C.Yazılan
ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler:
C2.
Yazılan uluslararası kitaplardaki bölümler:
C2.1. Çaykuş E.T. (2021). Psikoloji Ekollerine Göre Ruh Sağlığı. Aypay A.
& Durmuş, E. (Ed.) içinde, Okulda Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel.
C2.2. Çaykuş E.T. (2020). Yetişkinlik Dönemi Kariyer Gelişim
Müdahaleleri. Siyez D.M., & Mutlu Çaykuş T. (Ed.) içinde, Yaşam Boyu
Kariyer Gelişimi. Ankara: Pegem Akademi.
D.Ulusal
hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
D1. Arslan, S., & Çaykuş, E. T. (2015). Drama ve
Oyunlaştırılmış Kısa Filmler Aracılığıyla Öğrenci Kişilik Hizmetleri
Kavramlarının Araştırılması. Yaratıcı Drama Dergisi, 10(2), 155-164.