Y A Ş A M B O Y U
Yaşam Boyu Psikoloji Logo

Biz Kimiz?

Yaşam Boyu Psikoloji Enstitüsü; bireylerin, ailelerin ve toplumun psikolojik farkındalıklarını artırmak, duygusal dayanıklılıklarını desteklemek ve gelişim süreçlerine katkı sağlamak amacıyla kurulmuştur. Merkezimizde, uluslararası akreditasyona sahip uzmanlarımız tarafından; çocuk, ergen ve yetişkinlerle yapılan bireysel görüşmelerin yanı sıra, ilişkisel destek odaklı çift ve aile çalışmaları yürütülmektedir. Ayrıca, ruh sağlığı alanında çalışan profesyonellere ve kurumlara yönelik olarak mesleki gelişim programları, yapılandırılmış grup çalışmaları ve danışmanlık temelli içerikler sunulmaktadır. Tüm çalışmalarımız, etik ilkelere ve bilimsel yaklaşımlara dayalı olarak planlanmakta ve uygulanmaktadır.

İletişim Bilgileri

Remzi Oğuz Arık Mahallesi Atatürk Bulvarı No:219 Bulvar Apartmanı Daire:9 Çankaya-Ankara

0501 347 20 24

info@yasamboyu.com.tr

Dr. Osman Zorbaz  (Akademik Danışman)

Dr. Osman Zorbaz (Akademik Danışman)

Lisans eğitimini Ege Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında, yüksek lisans ve doktora eğitimini ise Hacettepe Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik programında tamamlamıştır. Yüksek lisans tezini “Lise Öğrencilerinin Problemli İnternet Kullanımının Sosyal Kaygı ve Akran İlişkileri Açısından İncelenmesi”, doktora tezini ise “Lise Öğrencilerinin Okul Terk Risklerini Etkileyen Öğrenci ve Okul Düzeyindeki Faktörler” üzerine hazırlamıştır.

Profesyonel meslek yaşamına Ankara Renkli Yeni Ufuk Özel Eğitim Okulu’nda psikolojik danışman olarak başlayan Dr. Zorbaz, 2009 yılından itibaren akademik çalışmalarını ergen psikolojisi alanında yoğunlaştırmıştır.

Çocuk Mahkemelerinde çocuk suça sürüklenmesi, Aile Mahkemelerinde ise boşanma ve çocukla ilgili süreçlerde çalışmalar yürütmüştür.

Akademik kariyerinde; Gelişim Psikolojisi, Kariyer Danışmanlığı, Bireyle Psikolojik Danışma Uygulamaları gibi dersleri üniversitelerde yürütmüştür.
Meslek yaşamı boyunca çeşitli kongre, seminer ve atölye çalışmalarına aktif olarak katılmış; alanıyla ilgili yayınlanmış çok sayıda makalesi, kitap bölümü ve bildirisi bulunmaktadır.



Akademik Yayınları

Uluslararası Hakemli Dergilerde (SSCI, SCI) Yayımlanan Makaleler:

      Koc, M., Zorbaz, O. ve Demirtaş-Zorbaz, S. (2020). Has the ship sailed? The causes and consequences of school dropout from an ecological viewpoint. Social Psychology of Education, 23, 1149–1171.

      Zorbaz, O. ve Özer, A. (2020). Okul terk riskini etkileyen öğrenci özellikleri, bir okuldan diğerine farklı mıdır? Eğitim ve Bilim, [Education and Science], 45(202), 191-210.

      Kızıldağ, S., Demirtaş-Zorbaz, S. ve Zorbaz, O. (2017). Lise öğrencilerinde okul bağlılığı. Eğitim ve Bilim, [Education and Science], 42(189), 107-119.

      Zorbaz, O. ve Tuzgöl Dost, M. (2014). Lise öğrencilerinin problemli internet kullanımının cinsiyet, sosyal kaygı ve akran ilişkileri açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 29(1), 298-310.

Diğer Uluslararası Hakemli Dergilerde (ESCI) Yayımlanan Makaleler:

      Zorbaz, O., Demirtas-Zorbaz, S. ve Ulas-Kilic, O. (2020). Problematic internet use of adolescents: Role of daily hassles and social isolation. Addicta, 7(1), 41-47.

      Demirtaş-Zorbaz, S., Zorbaz, O. ve Kızıldag, S. (2018). School engagement and parent attachment as predictors of perceived competence in adolescents. Journal of Educational Sciences and Psychology, 8(1), 28-43.

Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler:

      Gençtanırım Kurt, D., Zorbaz, O., Demirtaş Zorbaz, S., Ulaş Kılıç, Ö., Avcı, D., Kula, S. S. ve Gürlen, E. (2021). Riskli davranışların önlenmesi: okul psikolojik danışmanlarına yönelik bir program. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 816-859.

      Zorbaz, O., Kızıldağ, S. ve Demirtaş-Zorbaz, S. (2020). Suça sürüklenen ergenlerin okul iklim algılarına ilişkin nitel bir çalışma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 415-430.

      Zorbaz, O. ve Bilge, F. (2019). Suça sürüklenen çocukların değerlendirilmesinde ekolojik sistem yaklaşımının kullanımı: Olgu sunumu. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 19(44), 793-813.

Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler:

      Zorbaz, O. (2021). Suça sürüklenen ergenlerin sosyal destek kaynakları ve kariyer hedefleri. Uluslararası Ergen ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, İzmir.

      Bülbül, İ. ve Zorbaz, O. (2021). Suça sürüklenen ergenlerin koruyucu ve risk faktörlerinin belirlenmesi: Olgu sunumu. Uluslararası Ergen ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, İzmir.

      Zorbaz, O. (2018). Korunma ihtiyacı olan çocukların özellikleri: Giresun ili örneği, 20. Uluslararası PDR Kongresi, Samsun.

      Zorbaz, O. ve Arslan, E. (2018). Evden kaçan ergenlerin bireysel ve sosyal özelliklerinin incelenmesi, 20. Uluslararası PDR Kongresi, Samsun.

      Zorbaz, O. ve Özer, A. (2018). Lise öğrencilerinin okul terk risklerini etkileyen öğrenci ve okul düzeyindeki faktörler. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya.

      Zorbaz, O., Demirtaş-Zorbaz, S. ve Ulaş, Ö. (2018). Lise öğrencilerinde okul terki riskinin yordayıcıları. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya.

      Zorbaz, O., Demirtaş-Zorbaz, S. ve Ulaş, Ö. (2017). Öğrenme amaçlı sosyal medya kullanımı. 4’th International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Pamukkale Üniversitesi, Denizli.

      Dinçel, E. F., Demirtaş-Zorbaz, S., Ulaş Ö. ve Zorbaz, O. (2016). Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin çok kültürlü kişilik özellikleri: Hacettepe üniversitesi örneği. 6. Uluslararası Canik Psikolojik Danışma ve Rehberlik Sempozyumu, Canik Belediyesi, Samsun.

      Zorbaz, O. ve Tuzgöl Dost, M. (2013). Sosyal kaygı, akran ilişkileri ve bazı demografik değişkenlere göre lise öğrencilerinde problemli internet kullanımı. 2013 Dünya Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi ve 12. Ulusal PDR Kongresi, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.

Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler:

      Zorbaz, O. ve Demirtaş-Zorbaz, S. (2015). Lise öğrencileri neden suça sürüklenir?: Ekolojik sistem yaklaşımı çerçevesinde nitel bir araştırma. 13. Ulusal PDR Kongresi, Mersin Üniversitesi, Mersin.

      Zorbaz, O. ve Tuzgöl Dost, S. (2015). Ergenler için sosyal kaygı ölçeğinin lise öğrencilerine uyarlanması. 13. Ulusal PDR Kongresi, Mersin Üniversitesi, Mersin.

      Zorbaz, O. ve Demirtaş-Zorbaz, S. (2011). Suça sürüklenen çocukların özellikleri: Ankara çocuk mahkemeleri örneği. 11. Ulusal PDR Kongresi, Ege Üniversitesi, İzmir.


İlgi Alanları

Yetişkinlerle Psikolojik Destek Süreçleri
Ergenlik Dönemi Zorlukları
İlişki ve Evlilik Odaklı Görüşmeler
Davranışsal Güçlükler ve Uyum Sorunları
Sosyal Ortamlarda Kaygı ve Geri Çekilme
Kayıp ve Yas Sürecine Duyarlı Destek
Öfke Kontrol Problemleri
Aile İçi İletişim Sorunları
Evlilik Sorunları
Boşanma ve Boşanma Sonrası Uyum
Aldatma ve Aldatılma
Duygusal Çökkünlük ve İçe Dönüklük
Eğitim Danışmanlığı

Kuramsal Yönelimleri

Gottman Yöntemi
Sistemik Aile Yaklaşımı
Yapısal Aile Yaklaşımı
EMDR Temelli Yaklaşım
Bilişsel Davranışçı Yaklaşım
Kısa Süreli Çözüm Odaklı Yaklaşım